Sardiner i tomatsås

Sovmorgonen blev till kvart i sju... en eller två öl för många i kroppen och knappt någon mat är antagligen en godtagbar anledning. Var på after (musical) work igår, mycket trevligt! Men vad är det för människor som är fria att gå ut på egen hand i vår stad? Måste alla dessa märkliga människor samlas på krogen? Jag får alltid en obeskrivlig lust att driva med människor som inte riktigt är (enligt mig) fit for fight, ett sadistiskt drag hos mig som jag gärna bejakar emellanåt.

Igår, när jag stod vid baren och skulle köpa öl, stod där en man i en 90-talsinspirerad brun skinnjacka med ett vävt mönster på axlarna, han hade en simmig blick som sa "jag måste få nåt i kväll, jag tar vad som helst", skägg, tunt hår och ett typiskt fylleleende på läpparna.

Sadisten vaknade.

Han: Hej du!
Jag: Hej själv.
Han: Vad gör du?
Jag: ?
Han: Jag frågade vad du gör?
Jag: Åker spark.
Han: Åker spark?
Jag: Ja, en prickig en, asfin, har även hjul till den nu när snön börjar försvinna.
Han: Å fan, det säger du.
Jag: Mmm.
Han: Men sluta, vad heter du?
Jag: Lise...Berg
Han: Okej, Lise, ska du ha nåt?
Jag: ?
Han: ?
Jag: Ja, en öl sen ska jag gå till mina vänner från sjukhuset som sitter där, de är ute med patienter i kväll.
Han: Så du är sjuksköterska?

Då gick jag...

Strax efter tolv gick det inte att vara kvar i lokalen längre, den var proppfull av äckliga, fulla, tjattrande människor som bjöd ut sig till höger och vänster, med mer eller mindre förfinade raggningsknep. Jag märker att jag inte är ute på lokal i stan så ofta, jäklar, det blev nästan obehagligt! De kom så nära! Håll er på behörigt avstånd, ville jag skrika men hur skulle de kunna göra det? Lokalen är liten, människorna för många och det var nästan som sardiner i en liten plåtburk med massor av tomatsås runt om...



Cyklade hem, det var kallt. Hade tagit på mig min tunna vårjacka, hade inga vantar. I morse fick jag veta att det var typ 10 grader kallt i natt...

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

HAHAHA ack Cecilia, vad du gör mig lycklig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback