Operation!

Idag ska jag opereras på.

Inget farligt men tillräckligt avancerat för att jag ska sövas. Har haft problem med detta ända sedan jag fick barn sist, sen får ni gissa resten själva...

Men jag hade för mig att förberedelserna inför en operation inte var lika omfattande förut! Jag har en sju sidor lång instruktion om hur jag ska göra. Ja, äta får jag ju inte, det är inget nytt kanske även om det är fruktansvärt jobbigt nu på morgonen. MEN! Sen ska det desinficeras! Överallt!! I dubbel dos, både kvällen innan och nu på morgonen. En blå svamp med gojs på ska smörjas och sitta kvar en stund... Givetvis får man inte smörja in sig med skön salva efteråt heller. Så nu är jag torr som en öken och luktar som ett sterilförråd!

Strax innan jag ska iväg ska jag tömma kroppen lite ytterligare och dricka två glas saft! SAMT ta 7 (!) värktabletter! Och jag som trodde jag kunde jobba idag...



Hoppas nu allt går bra. Trots min lite skojfriska attityd ovan så är jag faktiskt nervös. Det är inte naturligt att sövas, man har inte kontroll och det KAN faktiskt gå tokigt! Kanske det är bra med de där värktabletterna ändå...

Så kommer EFTERÅT. Det sägs att det gör ont. Jätteont. Så jag sjukskrev mig hela veckan av bara farten.

Så här utlämnad/utlämnande kommer jag bara att vara EN gång i min blogg!

Tjing!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda

Huuu, stackars! Jag minns en diskussion i en hiss...en annan hiss....på en båt! Så det blidde så nu? Du får berätta för mig sedan...kanske det är värt det ändå.

Kram och krya på dig!

(ingen spark i rumpan )

Postat av: Anna

Jag kommer att tänka på dig hela dagen. Hoppas att allt går bra. Stora kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback