PREMIÄR I KVÄLL!!




Genrepet av VILA I FRIDH gick bra igår, förhållandevis bra iallafall. Några repliker försvann, några scener blev väldigt mycket kortare än det var tänkt och vi behövde ta sufflering en gång, men genrepspubliken fann sig tillrätta och tyckte det var bra. De skrattade rätt mycket i första akten, vilket kanske inte alls är förvånande. Vi visar ju karatärerna väldigt tydligt här och ett par av oss är ju så knepiga att man kan inte annat än skratta. Dock sattes skrattat i halsen i akt två...

Nu är jag ledig idag, hade min första sovmorgon på hundra år (jag och Törnrosa) men vaknade kvart över åtta av en geting i sovrummet. Vi har otroligt många getingar inomhus, de kommer in på övervningen och är LÄSKIGA! Måste undersöka saken.

Tänkte passa på, ni vet "jag är ju ledig och då måste jag fixa", att plocka, städa, köra igång tapetseringen av Hannas rum men... jag skiter i det! Jag stoppade sonen i badkaret, mekade med hans cykel och nu tänker jag ge mig ut i solen på en lång promenad med kusin och tre små pojkar. Det är mycket bättre!

Ladda för i afton, alltså. Sen blir det en troligtvis magisk premiärfest med många underbara människor på plats hos Jenny.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback