Nu är den förbannade sommar'n här...

Nej, såå menar jag ju inte! Den underbara, vackra, sköna och avkopplande sommar'n menar jag ju!

Den har inletts på ett inte fullt så avkopplande sätt utan ganska hektiskt, men skam den som viker sig för ett par fester! Kul är det ju... och vackert och underbart och var det inte lite, lite skönt också?

So far:

I måndags blev det sista arbetslagsfesten med D-laget. Alla lag går i graven och nya ska bildas till hösten, känns kul och inspirerande men förstås lite vemodigt. Festen var kul, Linda vispade grädde och övriga deltog i "äckligaste-spriten-tävlingen" - Torgnys orm och skorpionsprit vann... i år igen!

På torsdagen var det dags igen, stora personalfesten i Smedjan. Vackra kollegor, dansanta kollegor, ätande kollegor, drickande kollegor och ROLIGA kollegor överallt! Tänkte åka hem tidigt eftersom jag skulle ut på turné även på fredagen och jag höll mina ord, kom hem kvart över tre på morgonen och det får väl anses tidigt, antar jag?

Så i fredags bar det iväg till Stockholm med brudarna i vinklubben, Bacchi Brudar. Min 40-årspresent! Vi sov i finfina celler på Långholmen och besökte flera trevliga restauranger, parker och andra mysiga ställen. Vi tog till och med en sightseeingtur med båt runt stan - supertrevligt! Melker Anderssons restaurang på Kungsholmen kan rekommenderas! Vilket ställe! Flera kök i samma lokal, passar alla.

Hela gänget, lagom susiga på irländsk pub i gamla stan.


Drinkarna! Bramble, Hemigway daiquiri, Aperol Spritzer och en Peach Smash!


Sushi från det asiatiska köket. Det åts även aborre (fish and chips), ostbricka och rabarber/jordgubbskompott + vääldigt goda viner! Mums!

Och direkt därifrån tog jag mig på lördagen till Cia för att delta i de sista självande timmarna av Maria Nilssons möhippa. Gott grillat, gott vin och stoldans minsann! När jag kom hem? Ja, standaren är väl runt tre-fyra nu för tiden...

Men nu är det lugn som hägrar! Eller... vänta, det är väl midsommar på fredag? Sen åker vi till Danmark... och så har sommarens första trädgårdsprojekt inletts. Äntligen ska rivningsmassorna efter vinterns renovering bort, nytt gräs ska sås och plattor ska läggas.



Det är tur jag är en så rastlös figur annars hade jag aldrig orkat med detta!

Glad sommar på er!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback