Talsång...

Sista numret i revyn är ett medley med gamla schlagerlåtar. Numret är en kärlekshistoria där jag är tjejen och Jeff är killen. Jag skriver ett "göra-slut-brev" till honom men kommer i slutet tillbaka och ber honom att inte läsa det där brevet.




Texten går så här:

"Läs inte brevet jag skrev dig
Tårarna rinner i skvätt efter skvätt
Läs inte brevet jag skrev dig
En olycka händer så lätt"


Idag började jag sången med

"Brevet..."

Sen blev det, i mitt tycke, jävligt tyst en stund, musiken fortsatte, jag frustade både inåt och utåt, Jeff tittade på mig medlidande men kunde ju inget göra. Sen blev det talsång - är rätt mallig över att jag löste situationen så pass snabbt - jag pratade texten i någolunda ordning och kom fram till slutet i takt till musiken och kunde klämma i med "En olycka händer så lätt".

Ja, ja, detta händer även den bästa (!) men just i kväll så filmades föreställningen vilket kanske inte var någon höjdare...

Proffsigt av alla, kanske framför allt Jeff och orkestern, att bara spela på och låta mig fixa det!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback