När blir det som vanligt igen?

Nu är man ju helt dagvild! Är det tiiiisdag idag? Nähä? Men det var ju lördag igår... eller?

Helt plötsligt befinner man sig rakt inne i trettonhelgen, alltså! Folk pratar om att klä upp sig och jag bara...vaddå för? Ska de på kalas? Aahhh! Safiren, cocktailpartyn...middagar..DET ÄR HELGAFTON IGEN!!

Okej, fram med pavan då, god mat i ugnen (när lagade jag riktig mat senast?) och så... var är familjen då? Nej, jag får ingen ordning på det här alls. Lika bra att sätta sig ner och vänta ut stormen.

I morgon ska vi i allafall städa ut julen med hjälp av fem smågrabbar. Julgransplundring minns jag från när jag var liten, tänkte ge min son en sån. Vi ska dansa ut julen runt granen. Vilka sånger ska man ha då? Och hur låter dem? Är det nån som kan texterna?? Smällkarameller i granen, fiskdamm och skoj, det blir bra det!

Love har hjälpt mig att städa lekrummet tillika granrummet/julgransplundringsrummet. Helt plötsligt ropade han på mig att jag skulle komma och kolla. Det var helt soprent från leksaker! Mattan syntes! Jag sa "Vad bra, då kan vi ju ha julgransplundringen här inne i morgon!" "Ja, jag tänkte ju på det" Jag berömde mer och sa "Du tänker då på allt!" Han suckar lätt, rycker på axlarna och säger för sig själv "Jaa, jag och min hjärna"! Underbara unge!

Men efter denna helg så kommer en till (!) och SEN börjar jobbet igen! Gläääk!! Har ju iofs en spännande revypremiär att se fram emot också!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Nu är glada julen slut, slut slut

julegranen dansas ut, ut, ut

men till nästa år igen

kommer han, vår gamle vän

För det har han lovat!



(så sjöng vi i alla fall)

Postat av: cissie

den har jag med på listan:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback