Lite vardag då...

Har jobbat två dagar nu och det går faktiskt rätt bra. Inte sååå trist som jag befarande. Värst att gå upp på morgonen, inte ens en tupp går upp så tidigt så här års!

Roddar lite i sonens eventuella allergier också mitt i alltihop. Han har hostat likt mig sedan före jul och jag misstänker någon form av astma eller luftrörsförträngning (som ju astma är en form av... ja, men ni fattar). Han har dessutom laktosintolerans har vi konstaterat. Vi ska till farbror doktorn i morgon för att få remiss till barnmottagningen för att kunna göra lite pricktester och annat. Skit också! Mina barn är aldrig sjuka (Love har haft feber en gång i sitt snart 6-åriga liv) men de har fått allt annat skit i stället; psoriasis, allergier och torr hud, precis som sin mor. Är det inte det ena så är det det andra.

I övrigt går revyrepen som smorda. Jag har dessutom fått i uppgift att tillsammans med vår sömmerska, tillika min granne och vän, Anne-Marie, smycka foajén inför föreställningarna. Vi var där idag och kollade lite och det verkar funka. Det blir SNYGGT!! Stiligt och stjärnspäckat! Röda mattor och fina foton. Nästa rep är på söndag på scenen, ska bli jätteskönt att äntligen få komma dit efter allt tragglande i replokal. Snart är det PREMIÄR!!

Love kom på ett nytt ord idag: "Jag hostade jättehögt fast jag hade massor av krassel i halsen" Han gjorde ett substantiv av adjektivet krasslig - suveränt uttryck!!


Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback