Dilemma!!

Jag är ingen utemänniska. Jag gillar inte skog och mark överdrivet mycket. Jag fryser ute på vintern. Jag ser inte tjusningen i att anstränga sig med löpning eller skidåkning. Jag mår fysiskt dåligt av sådana aktiviteter.

Sedan augusti jobbar jag i ett nytt arbetslag. Ett UTEARBETSLAG! Det anordnas lagträffar i skog och mark, i skidbackar och spår, på isar och i kojor. På senaste lagmötet blev det bestämt att nästa lagmöte ska äga rum på golfbanan med längdskidåkning som "uppvärmning". Det bestämdes också att lagets alla elever ska få åka till Spökbacken en halvdag för att åka slalom och snowboard. Jag blir ovanligt tyst vid dessa diskussioner...

Ska jag vara lojal mot mitt arbete och mina arbetskamrater och "gilla" aktiviteterna ändå? Ska jag vara fröken sur och tvärvägra? Vad kan man kräva av mig som arbetstagare? Dilemma!!

Hur många gånger kan jag säga att "jag fixar fikat och kommer ut senare"? Den här gången gick det i allafall... Till saken hör att jag inte är vidare på att fixa fika heller.

Suck!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback