Den ljusnande framtid är...

... här? Där? Var? När?

Vad har jag framför mig nu då? Börja jobba igen, revyn förstås... våren... varför räcker det inte? Varför är jag inte nöjd?

Därför att jag ALDRIG förverkligar mina drömmar!

Jag är en fegis - erkänner! Jag skulle vilja flytta utomlands, söka nytt jobb, skriva mer, resa mer (framförallt med Hanna) ... men jag tar lätta vägen ut, törs inte, har inte råd, barnen, bla, bla, bla.

Så nu undrar jag NÄR är det dags att säga GOODBYE till sitt gamla liv och börja njuta av drömmarna? Kanske nu? NU?? Ja, NU! Gör det! Okej, idag ska jag:

- anmäla mig till två nya kurser (en i projektledning och en i teaterimprovisation)
- börja stolpa ner karaktärer och händelser till min bok som jag närt så länge
- undersöka möjligheterna att skaffa pengar till vår Spanienresa i sommar

Så! Det var väl inte så svårt?

Frågan är om man nu får strunta i barnet, middagen och tvätten en sån här dag? Annars går det nog inte, är jag rädd...

FEGIS, FEGIS!!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Penny Snihelslemmy

Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Berätta mer om Teaterimpro-kursen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback