Mamma, jag tycker om ditt skratt!

Det blev ett riktigt mysigt fredagsmys igår på lördagen! Bion var verkligen jätterolig, vi såg Det regnar köttbullar, en kul animerad film om killen som är uppfinnare och uppfinner en maskin som av vatten fixar mat! Problemet är att denna manick flyger upp i rymden och producerar mat som sedan regnar ner över landet...smått fantastiskt alltså men kul! I 3D dessutom. De stora, stora glasögonen funkade riktigt bra på sonens lilla näsa... På kvällen hade vi besök av 3/4:s Ivarssons. Trevligt värre!

Idag när Love vaknade sa han:

"Idag ska jag vara glad. Jag tycker om när vi är glada och skrattar. Mamma, jag tycker om ditt skratt, jag blir varm av det och det är så mjukt. Jag tycker du ska skratta mycket idag!"



Hjärtat!! Man blir varm och kall om vartannat och känner bara att GUUD, är han min unge? En sån pärla! Och en sån tankeställare! Det är klart vi ska försöka skratta mera, varför gör vi inte det? Varför är det lättare att dra på en sur min och gnälla när det skapar såååå mycket mer positiv energi att le och vara positiv?

Just nu försöker jag tänka positivt till exempel: "Jag kan äta upp heeela godisskålen på 30 minuter, det SKA gå!" Se! Jag försöker!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback