Uppraggad!

Nej, någon springare på vit häst som bar hem mig på sina breda axlar för att kyssa mig till evigheten kom inte och hämtade mig på jobbet idag heller... Däremot en äkta man i grå mazda! Det kanske inte är fy skam det heller! Uppraggad av verkligheten, kan man säga!

Idag har jag känt mig lite, lite hoppfull i alla fall. Det finns trots allt en del att se fram emot. Jag behöver inte lägga så mycket krut på jobb och andra trista åtaganden när jag ska:

- på Eskilstunarevyn i morgon fredag
- på Kabaré i Norrköping och se min älskade dotter uppträda nästa helg
- på Madame under jorden för att se alla fantastiska ungdomar uppträda - och givetvis lyssna till min braiga vän Jennys manus!

Så! Inte illa va?

Å dessutom får jag en hel helg till städning nu! Fy attan. Det är ju DET som saknats i mitt liv - en rejäl avhyvling!

Och varför inte unna sig lite vardagslyx en torsdagskväll? Gör så här:

- Se till att alla barn ligger i sängen före 20.30
- Skicka ut maken att skotta altantaket
- Häll upp ett glas gott rött vin
- Lägg dig i soffan och se en favoritfilm!

Ta da!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Hurra! Mitt manus! XD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback