Okej!

Då kanske en plan börjar forma sig. Äntligen! Det har varit kört ett tag, vääääldigt kört! Existentiella frågor om huruvida jag har någon uppgift i detta livet etc har nu bytts ut mot mer framtidsplanerande. Har inte ens haft tillstymmelse till plan förut men det lossnar mer och mer.

Jobbplanet:
Kanske gå ner och jobba 80% under hösten för att hinna med det jag själv vill. Skriva, spela teater och bara vara hemma ENSAM! Bra plan där, den verkar mer och mer realistisk. Ska bara räkna lite på det hela.

Äktenskapsplanet:
Jo, vi kämpar på det är ett som är säkert! Det blir fler kramar, fler promenader, fler långa söndagsfrukostar och fler kvällar då vi lägger oss tillsammans. Kan funka! Blommorna kommer väl sen, antar jag...

Intresseplanet:
Mmm, troligen en kurs i teater (för vuxna) på Calle Flygares i Stockholm, en kväll i veckan (förslagsvis den dagen jag är ledig) - en Bara-för-mig-grej!
Troligen lite skrivande på egen roman - två idéer börjar nu smälta samman och bilda en helhet som kan fungera.
Troligen en distanskurs i projektledning, 7,5 hp, Halmstad högskola. Tänkte att det är nåt jag är rätt bra på och kan ha nytta av i framtiden på jobbplanet.
Troligen läromedelsskrivande och en och annan resa till Malmö och till Gleerups förlag - första resan företas den 12 mars då jag ska diskutera med andra skrivklådiga lärare som vill utveckla morgondagens läromedel - spännande!

För en vecka sedan fanns INGET av detta formulerat, måste ha jobbat på bra, inte undra på att jag är helt slut! Sitter just nu i köket och lyssnar på RADIOSPORTEN, ett tydligt trötthetstecken...

Man jobbar på, om möjligt lite lättare på fötterna...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback