Ibland får man lov att vara bara yta!

Har kommit på att jag funkar rätt bra just nu om jag får se snygg ut, om jag får ägna mig åt lätta och lättsamma saker, skratta mycket och läsa skräplitteratur. Det håller ju inte i längden men just nu funkar det prima!

Lånade en väldigt kul bok av Maria häromdagen, Nynnes dagbok heter den och läses rätt upp och ner på en timme. Några citat:

"Söndag. Sscchhh. Ska aldrig, aldrig nånsin blanda champagne, vitvin, rödvin, konjak, gin, tequila och öl igen. Vaknade 15.37 fullt påklädd och med rester av svart fjäderboa mellan tänderna. Hann nätt och jämt se skymningen gå upp. Sen blev allt mörkt igen. Både utanför och inuti. Vaknade igen 19.47."

"Söndag, 8 augusti kl. 10.02. God morgon Nynne. Och grattis. Det är din förbaskade 35-årsdag idag. Härligt att vakna och upptäcka att man åtminstone har nått halvvägs. Och ensam. Grrrhhh. Klockan är strax efter tio. Törs inte gå ut på toaletten igen förrän nån avlägsnat koalabjörnen som stirrar mot mig i spegeln. Och ändå står det att det ska vara vattenfast mascara."

Detta är berättelsen om Nynne, en singelkvinna i storstan och på jakt efter den perfekte partnern. Är det exet Djöf eller välutrustade Flemming? Eller kanske konstnären Samuel eller kurden Khalim?

Ett gott skratt får man, det är säkert!



Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback