En varietéflickas romans?

Så där ja! Nu har jag äntligen kommit i gång. Jag ska prata så mycket jag kan om det för då måste jag slutföra detta också! Skrivandet alltså.

Blev en rätt schysst start igår. Det blir en love story till att börja med, kanske med inslag av lite psyko manners, vet inte än! 1500 ord är skrivna och väl förslutna i en ny mapp i datorn. Funderar på om titeln "En varietéflickas romans" är en bra titel, finns visst en film som heter så, tror jag. Skulle funka med personligheterna som finns. Namn har huvudpersonen inte fått än men hon är 47 år, regissör och pjäsförfattare, verksam på Göteborgs stadsteater. Han heter Emil eller Anton och är en betydligt yngre, kanske 24, skådespelare från samma teater.

Nu ska jag inte berätta mer om det hela men här kommer starten:

Det vindpinade landskapet utanför fönstret kändes föga lockande, ändå var det vackert. Det blåste hårt från väster och snön virvlade upp längs strandkanterna. Vågorna längst ut var svarta och fräste i blåsten. Närmast land låg isen, tunn och förrädisk. Hon trivdes här, vid det stora panoramafönstret med utsikt över viken.

Okej då, ett litet smakprov på hur de har det tillsammans...

Han snusade i hennes hår och kysste henne lätt på huvudet. Hon kände sig liten igen, han hade den effekten på henne. Hon blev som ett barn i hans famn och trivdes på något konstigt sätt med det. Hon kunde vara där för evigt, låta sig sövas i takt med hans lugna hjärtslag.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback