Nu får jag skärpa mig!

Har ju inte varit min blogg trogen alls på jätteläääänge!

Ska bli ändring på det!

Jag har en period känt mig otroligt understimulerad, missförstå mig rätt. Mest på jobbet, missförstå mig ännu rättare! Jag har liksom för lite att jobba med. Men det törs man inte ens knysta om för alla kollegor som går på knäna. Känner bara att antingen har jag tur som har klasser och arbetsuppgifter som inte är jobbiga eller så är jag smart som kan välja mina strider, liksom. Jag tror jag är smart!

Till saken hör väl att det värsta jag vet är att klaga, så jag anpassar min verksamhet efter rådande förutsättningar och struntar i att en del inte blir på topp. Med det menas att en del elever jag har som inte får den hjälp de behöver kommer inte nå sina mål, inte mitt fel!

Ska få starta nåt projekt av nåt slag på jobbet har nu min chef lovat mig, får väl se vad det blir. Spelar egentligen ingen roll alls, bara jag får jobba ensam med det och slippa gnäll ett tag, för det tröttar ut en!

Längtar lite efter mitt bokprojekt med Gleerups förlag! Har skrivit ett kapitel om Strindberg till en påtänkt läromedelsserie i svenska och ska efter nyår ingå i en preferensgrupp som ska dikutera fram mer material - ska bli oerhört spännande att se vart det leder!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback