Jag har huvudet fullt av idéer!!!

Ovanligt?

Nej. Inte ett dugg.

Nu handlar det om en jobbfrustration. En "vad-ska-det-bli-av-mig"-frustration. Hur ska jag vdareutveckla mig på mitt jobb? Hur kan jag göra karriär? Rektor vill man ju inte bli direkt...

Så att skriva en läromedelsbok kändes som ett passsande uppdrag just nu. Jag hade besök igår av en redaktör för Gleerups förlag som pratade idéer med mig och var med på två av mina lektioner. Vi vet i dagsläget inte riktigt vad det kommer att handla om men något inom svenskämnet och med en tydlig koppling till drama är klart. Att det jag ska skriva kommer att bli en del av en ny serie om det blir nåt är också klart.

HJÄLP!!

Nu måste jag helt plötsligt göra realitet av mina tankar. Var börjar man? Hur ska jag... vart ska jag... när ska jag...ÅHHHHH... vi ska höras igen veckan efter midsommar och då ska jag presentera en idé på papper!!!

Vad har jag gjort???

Läskigt men kul. Kom på ett grundtes i går kväll: Att förstärka det lästa! Kan nog vara bra att ha i bakhuvudet när jag väl börjar.

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Grattis! Det där låter ju superkul!

Postat av: Susanne Samuelsson

Hej Cissi! Det låter spännande, kul och svårt! Jag har också ofta huvudet fullt av ideér. Skriver på papper och i tre (!) böcker.... Skulle aldrig kunna sammanställa det tror jag S Lycka till. Ska bli kul att läsa sedan om jag får tag i den! Kramar från Annas mamma

Postat av: Anna

Oj oj, vad läskigt en också superspännande. Jag vill ha den läroboken då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback