Använd skyddshandskar när ni sprutar hål fulla!

Undrar om jag faktiskt, UTAN att jag vill erkänna det, börjar bli nervös inför galan på lördag? Jag är supereffektiv, skrev exempelvis tre (!) protokoll på en halvtimma idag innan jag cyklade hemåt.

Håller också som bäst på att lära mig renoveringens ädla konster. Igår så målade jag färdigt i tvättstugan, blev jättefint och vitt...och fint. Sen skulle jag täppa till ett hål runt ett vattenrör... jag fick, mycket ädelmodigt, av min käre make en flaska med sån här spray på tub. Jag sprutade hålet fullt (oops, hur blev det där nu då?), nåväl, det gick bra, hålet blev igentäppt. När jag senare kom ner i tvättstugan hade det hela liksom expanderat ett stycke till, vilket gjorde att det rann grön tätningsmassa nerför min fina, vita, vägg!

Jag försökte i ett desperat försök liksom "trycka tillbaka" massan men den var ju jättekladdig (här fick jag en riktig flashback när Jenny försökte trycka tillbaka min hand genom tunnelbanedörren i Londons tube...). Senare läste jag att man inte skulle ta i massan med händerna, "Använd skyddshandskar" stod det med stora bokstäver över hela tuben! Bruno tröstade mig lite och sa att man kan tydligen skära i det hela när det torkat och så måla över det!

Rom byggdes inte på EN dag, icke så heller vår tvättstuga!




Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback