Stockholm nästa!

Vi åker med alla nior till Stockholm denna vecka. I morgon åker jag med 85 elever! Inte ensam dock, några kollegor samt chefen har vänligheten att följa med också...

Eleverna har fått välja rubriker på besöket efter intresse så vi fick 5 olika grupper (idrott, historia, kultur, natur och 2 mediagrupper). Jag ska ta hand om 17 st som ska till Strindbergsmuséet, leta Strindbergcitat på Drottninggatan, få rundvandring på Dramaten samt göra ett besök i riksdagshuset. Ska bli intressant och väldigt roligt, en annorlunda dag. MEN, och det finns ett stort men här, bussen går redan 6.30 och kommer inte tillbaka förrän ca 20.00. Så stooor kaffetermos, ursköna skor och en fet (?) plånbok är vad som behövs.

Kan nog fixa de första två, plånboken blir det värre med. Men för att liva upp kaffepausen i bussen har jag i afton åkt två vändor till ICA Speceritjänst för att köpa bullar till termoskaffet (första vändan kom jag fram och insåg att VISA-kortet var hemma...) så det blir nog bra.

Nu hoppas jag på SOL i Stockholm, att alla elever är på plats i ottan och att alla studiebesök funkar! Wish me luck!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: dottern

JAG tycker att du tar emd dig STOOORA plånkan! (Y)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback