Sommar och soooool!!

Äntligen är det semester och lagom så kom den efterlängtade solen!

Dagen idag har spenderats hos Maria och barnen har badat i poolen hela eftermiddagen - skönt! Försökte övertala maken att vi kanske behöver en sådan vi också, får se om det går hem. Problemet är ju att vi endast har en stooor grön gräsmatteplätt att ställa den på och om man själv, vid ytterst sällsynta tillfällen, vill glida i den som den flodhästliknande karaktär man är, så vill man ju inte göra det för öppen ridå så att säga! Måste nog justera en och annan jalusivägg först...

Semesterresa till Smögen väntar runt hörnet likaså kusins bröllop i Göteborg till helgen. Hanna och jag har fått den stora äran att sjunga där, ska bli roligt! Love får följa med trots barnfritt kalas, funderar som bäst på vad man ska klä den lilla i...

Jag har också skrivit ett avsnitt av mitt Strindbergkapitel som min redaktör ska få se vilken dag som helst. Blir lite trist text men jag ska nog piffa till den så småningom. Övningarna verkar kul, synd att man inte kan prova direkt utan måste vänta till hösten. Nåja, jag saknar inte elever just nu i vilket fall... klarar mig nog till augusti innan jag tar mig an nya utmaningar med hormonstinna tonåringar!

Önskar alla som läser min blogg en fantastisk sommar! Kommer kanske inte att var så flitig vid datorn i sommar, känns som den ska få vila lite. Ses vad det lider, gott folk!!

Kram Cissie

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marina Andersson / Lärarstudent

Klart ni ska köpa pool! Vi köpte en "blå ful sak" för ett par år sedan och det är ett av de bättre inköp jag har gjort! Ett tips kan dock vara att köpa en pool med stålkant/ram istället för uppblåsbar. Katter gillar nämligen att dricka ur poolen och när de sätter sina söta klor i den uppblåsbara ringen går det hål på den ;)

För övrigt blir jag mer och mer nyfiken på ditt "strindberg arbete". Ha en bra sommar! Hoppas vi ses något i höst ;)

Postat av: Cissie

Ja, efter semestern ska vi ta oss en riktig funderare, har blåst upp och fyllt i Loves lilla bassäng idag, men det "förslår" ju inte! Du ska få se mitt arbete hur det än blir...så fort det är klart.

Postat av: Anna

Glad sommar på dig också kollegan! Jag kommer inte heller att sakna de hormonstinna tonåringarna på ett tag. Har nog med mina egna hormoner, tack! Klart att ni ska komma ut till oss och grilla. Snart är vår nya uteplats färdig. Plattorna är lagda och spåren efter grävmaskinerna ifyllda. Gräsfrön ska sättas och insynskydd bankas ned. Sedan är det bara att komma ut :)

Ha det så bra på semstern och vila upp dig massor nu. D-laget har ett fasanfullt tempo som vi i A-laget nog inte är vana vid...haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback