Skolavslutningsvecka!

Oj! Är vi redan här? Slut snart, alltså. Men fortfarande sjukt många saker att hålla i huvudet. Gäller att slappna av när man får så man inte åker på värsta förkylningen dagen efter skolavslutningen, brukar vara så annars.

Så nu i helgen har jag kopplat av! Vi har varit väldigt familjära och ägnat hela nationaldagen åt marknad + tivoli på stan (=500 spänn) samt middag i mammas stuga. Vi struntade rebelliskt i alla göromål hemma! Undrar dock för vem eller vilka vi var rebelliska eftersom de enda som lider av uteblivna resultat är vi själva...

Veckan som kommer blir intensiv (som om det var någon nyhet så här års!) med mycket jobb med niorna. De ska se och bearbeta film, åka till Stockholm, ha avslutningsfest och så själva avslutningen då förstås. På avslutningsdagen ska jag leka leken "klona-mig-själv". Den går till så att jag är både med min sjua och med min nia samt är konferencier i aulan... samtidigt! En väldigt rolig lek... Hur den ser ut/fungerar rent praktiskt har jag ingen aning om just nu, det lär väl märkas!

ÅH! Ett visst "band" kommer nog att återuppstå till onsdag kväll också...mer säger jag inte eftersom en del av mina elever läser min blogg har jag förstått! Kan ju bara nämna att vi har vårt första OCH enda (!) reptillfälle onsdag eftermiddag. Kan bli kanon!!

Nä, nu ska jag fundera på mitt bokprojekt...ska ju leverera en tanke på papper snart!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback