Hannas examenstårta!


Instruktionen till tårtmakaren var "musikklass, teater, foto på Hanna och Beethoven".



Stycket heter "Alla Turca" och är en bit som Hanna spelar, snabbt som sjutton, efter att hon repat klart varje gång. Men om hon spelar den offentligt? Nej, skulle inte tro det! Synd, för hon kan den riktigt bra.



Vi firade tillsammans med släkt från båda sidor, första gången någonsin! Blev riktigt lyckat.  På bilden syns min kusin Sofia och hennes son Viktor samt min mormor Märta, mammas sambo Ove och Hannas lillasyster Mathilda på pappas sida. En salig blandning, alltså.



Och i betygskuvertet fanns 5 MVG (musik, Hemkunskap, Biologi, Svenska och Teknik), 9 VG (Engelska, Matte, Franska, Fysik, Kemi, Geografi, Historia, Samhällskunskap och Slöjd) och 3 G (bild, idrott och religion). Totalt 265 poäng av 320 möjliga - är man stolt, eller?

Tog fram mina gamla betyg från nian och översatte dem (1-3 = G, 4 = VG och 5= MVG). Jag fick ihop 220 p. Hanna är bäst!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback