En Strindbergsidé äro kläckt!

Har ju ett inlämningsdatum till bokinlägget...om en vecka! MEN! Jag har nu en idé som kan bli nåt. Måste bara skriva lite...

Var i Stockholm med nior i tisdags och då besökte vi Strindbergsmuséet. Guiden var väldigt bra och hon berättade massor av spännande detaljer som jag kan använda mig av.

Visste ni till exempel att Strinberg låste in sig i sin matsal iförd hög hatt och kappa med en kopp starkt kaffe varje morgon innan han gick på promenad? Då fick ingen och inget störa för då skulle han TÄNKA. En tänkarhatt kan man använda sig av, tänker jag. En tänkarhatt med massor av Strinbergscitat, tänker jag. Mmm...få se nu, då skulle man kunna... NÄHÄ! Det får ni inte veta nu!!

 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback