Jag - en njutningsmänniska med lagom stort ego

Ibland önskar jag att jag kunde bestämma mig för vem jag är. Det är så jädra frustrerande att vara så många olika hela tiden. Jag är icke schizofren eller så, men jag har ett väldigt ombytligt sätt att leva, kan man säga. Nej, inte att leva för jag lever banne mig samma liv hela tiden men jag tycker om att göra olika olika saker...nej, nu vet jag inte hur det här blir...jag ska ge några exempel:

Vissa dagar är jag en människa som vill leva i lugn och harmoni, ta långa skogspromenader och inte ens äga en mobiltelefon. Nästa dag är jag först i kön på Elgiganten för att köpa ny TV.

Vissa dagar älskar jag familj och vänner, jag kan inte nog umgås. Nästa dag vill jag vara eremit och leva alldeles ensam.

Vissa dagar är jag husmoderlig så man spyr, diskar, plockar, sätter in en sockerkaka på "eftervärmen" (som mormor brukar säga) och har strukit nya diskhanddukar. Nästa dag är jag en modern, karriärskvinna som älskar att sitta på tåget med min laptop och prata business i min mobil (nu gör jag inte just det speciellt ofta men ni fattar typen).

Ja,ja, är nog en njutningsmänniska med lagom stort ego som vänder kappan efter vinden och gör vad som faller mig in och det är synd för den som inte hänger med! Och idag snöar det...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback