Genrep på revyn idag!

Ska bli spännande, verkligen!

En elev sa idag; "du jag ska ju på den där konserten idag. När är den slut?" Jag antar att vi måste plantera ordet REVY på våra barns näthinnor.

Annars har jag tagit det kolugnt på jobbet dag, ungefär det här gjorde jag:

7.45 Kom dit, tog en kopp kaffe, lyssnade på morgonmötet i personalrummet.

8.10 Upp till arbetsrummet, mejlade en förälder och en kollega, skrev ut en Londonplanering till sjuorna, rensade bland pappren lite.

8.50 Gick ner till min sal och hade lektion, E-tid. Kul, alla elever bestämmer själva vad de vill jobba med så det är en salig blandning av elever från arbetslagets alla 4 klasser och olika arbetsuppgifter. Passade på att lyssna på 3 grabbar när de läste ur sin engelskabok (Stormbreaker) så nu är de igång och kan läsa vidare i den boken.

9.55 Gick upp till personalrummet, en kopp choklad (livsfarligt för magen men GOTT!), pratade mentorselever och revy med Anders.

10.20 Upp till arbetsrummet, planerade färdigt Londonprojektet till sjuorna, fixade med en layout till nya matsalsskyltar, svarade på tre mejl, kopierade alt material till sjuorna så det är klart i morgon - puh! kopiatorn pallade trycket denna gång - pratade med en elev i korridoren som inte visste var hon skulle vara...no shit!

12.10 Åt en banan, glömde lunchen hemma.

12.30 Lektion i biblioteket, The Voyage, eleverna ger sig ut på en resa världen runt och sen händer det grejor på vägen, de ska skriva brev, vykort, dagbok, artiklar mm, kul och nyttigt! De jobbade ganska bra idag!

13.20 Hem tidigt, Bruno hämtade mig (cyklen är ju fortfarande paj), vi hämtade på dagis och sen hem och fixa lite. Bruno fortsatte ner tillbaka till Cosmos.

Hemma har jag diskat, packat inför kvällen, matat sonen med macka och oboy, gjort en lasagne till barnvakterna och mejlat lite till (jobbgrejor).

En LUGN dag i mitt liv! Härligt!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback