Födelsedagar - check!

Japp!

Då var äntligen barnens fördelsedagar förbi för detta år. Jag älskar att fira dem men det blir liksom lite mycket av allt det goda...äntligen är kakorna slut i skafferiet, äntligen har tårtresterna ätits upp (faktiskt av någon annan än mig!) och äntligen finns det fler leksaker i Loves rum!!

Vi har firat i dagarna tre med start på Loves dag den 21:a, sedan på lördagen med barnkalas, nej, fel av mig: KALAS! "Nej, mamma, jag vill inte ha nåt barnkalas" sa Love en dag. "Va? Ska du inte ha nåt barnkalas? Men du har ju aldrig haft det och det vore väl kul att bjuda hem alla dagiskompisarna...etc" sa jag då. "Jag vill ha ett kalas, inte ett barnkalas" sa han då, det lilla livet. SÅ! Kalas blev det med favoriten Blixten McQueen högt och lågt.

På lördagskvällen firade vi båda barnen med närmaste släkten på restaurang Rhodos (grekiskt, mums!) och på söndagen var det dags för Hannas dag, puh! Men jag tror båda två är rätt nöjda med hur det blev och vad de fick. Hanna fick helt överraskande en knallröd ukulele av mig och Bruno, världens roligaste present! Hon hade redan på kvällen hämtat ackord på nätet och satt och plinkade...

Lite bilder:


Hanna får ukulele!!


Love på restaurang, sovlaki med cous cous det bästa som finns!


Så här glad blir man om man får en legobil som kan krascha och hoppa!


Blixten McQueendukningen! Snart är det fullt med ungar här, 9 kompisar kom, inklusive Elsa, bästisen på dagis som flyttat och numera bor i Flen. Love blev överlycklig över att se henne och gav henne genast en stor kram! Mysiga ungar!!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

Grattis Hanna och Love!!!! Hipp hipp hurraaaaa!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback