Måste man ha taktkänsla för att dansa bugg?

Vi närmar oss examen på buggkursen. Det märktes idag, kan man säga. Jädrar, idag la de in alla svängar och turer som finns, tror jag! "Å tryck och dra och snurr och stöd och vänd..." man for som en liten lara mellan varven, snurrigt i knoppen var det och svetten lackade. Idag var det även killarnas tur att snurra! Jo, jo, en del gjorde det med inlevelse så till den milda grad att alla andra regler liksom blåste bort i snurrvindarna.

Men VARFÖR går man på buggkurs om man inte har den minstaste minsta taktkänsla?? Det finns en kille där (jag gissade först på 55 år typ innan Bruno sa att de var lika gamla...), han står och håller en i händerna och så får man dansa själv! Rätt praktiskt, i och för sig, för då får man ju välja turer alldeles på egen hand och passa på att testa dom man tycker är svåra...

Men en del börjar bli riktigt duktiga och det är en fröjd att dansa! DET ÄR SÅ ROLIGT!! Vi har avancerat till fridans på söndagarna också. Då får man dansa...ja, fritt! Med vem man vill, vilken dans man vill (jag tar bugg, jag tar bugg!). Vi ska nog försöka komma dit på söndag och öva lite mer. Högersvängen är svår, förstår ni!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback