Med mormors andra ord!

Julafton passerade galant, fina julklappar och god mat och en liten bedårande MOA på besök! Kvällen avslutades med spel. Det roligaste spelet alla kategorier är "Med andra ord" där man spelar i par. En tar upp en bricka med ett ord, en plats eller en person på. Man ska "med andra ord" få sin medspelare att gissa rätt ord.



Det kan bli jätteroligt och jag kan verkligen rekommendera att låna mormor Märta om ni ska spela detta spel! Mormor Märta är 88 (?) år och gick med liv och lust in i spelet till allas vår stora glädje! Nedan följer några exempel på hennes förklaringar, jag önskar att jag kunde bifoga hennes minspel och gester också...

"Ja, det är...man shoppar! Långt bort i filijokko! Man kan åka buss också!" Gissning: Ullared "Ja!" På kortet stod "Ullevi"

"Ja, det blir så här på vattnet kan man säga (här gör mormor stooora rörelser med armarna), det är så här stort, i havet" Gissning: Vågor "Nej!, så här (hon visar ännu större rörelser)" Gissning: Böljor "Ja!" På kortet stod "Blöja"

"En gammal hockeyspelare, jag kan inte så värst mycket om honom, det här är... nej, jag skiter i't" (mormor lägger ifrån sig brickan som det INTE står "Rolle Stoltz" på utan "Rolling Stones")

Hon är helt UNDERBAR OCH ÄLSKAD AV ALLA!!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marina W

Åh vad härligt! Fick mig ett gott skratt av att läsa. Vilken härlig människa eran mormor Märta verkar vara :-)

Postat av: cissie

Ja, hon är bara BÄST!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback