Det är lite dragigt, hörrni!

Vilken vinter!! Det är vackert men j-ligt kallt! Vaknade i morse med 17 minusgrader på termometern och insåg att det inte skulle bli mycket pulkaåkning idag... Åkte och bowlade med kompis och tre smågrabbar i stället. Sonen slog två strike och blev överlycklig!




I morgon är det nyårsafton och vi ska umgås med vänner, äta gott och spela spel i lugn och ro, jätteskönt! Nyårslöften? Nej, de kommer jag i alla fall aldrig ihåg så det är ingen idé. Men OM jag skulle avge några kanske de skulle vara AKTIVERA DIG MED KROPPSAKTIVITETER (ja, alltså TRÄNA mer), PRATA MER MED VÄNNER OCH SLÄKTINGAR (man tar så mycket för givet sen blir det bara tokigt med massor av missförstånd. Lika bra att hålla sig själv och andra uppdaterade kontinuerligt) och BÖRJA SKRIV PÅ DIN BOK!

Pratade med min dottern om nyår också. Som mamma till en snart 17-åring är man lite, nej, mycket, nervös över morgondagens aktiviteter. Bra att ha koll på vart hon är och så. Måste ju våga släppa taget men samtidigt förvissa mig om att hon vet var jag står och vart jag är. Vad gjorde jag det år jag var 17 och firade nyår? Oj, jag plankade in på disco med min pojkväns leg, bland annat! Inte helt nykter heller vill jag minnas... Hoppas bara att dottern och hennes vänner tar hand om varandra och förstår att det finns folk som inte är helt igenom trevliga eller sunda och att de inte ska umgås med vem som helst! Det visade sig nu att vi ska fira nyår i samma kvarter så om något skulle hända är mamma inte långt borta! 

GOTT NYTT ÅR ALLA!
Låt 2010 bli ett glädjens, gemenskapens och kärlekens år -
minns att det faktiskt är DU som bestämmer hur det blir!
 

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Jag skriver under på de där löftena. Gott Nytt År!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback