Fyll på självkänslakontot!

Var nyss på litterär afton på Safiren. Drack vin, åt god mat, kaffe, kaka, mer vin och avslutade sen kvällen med tsatziki...hm...inte det smartaste kanske med tanke på morgondagen men GOTT!!

Litterär afton innebär att fem författare presenterar sina nya böcker. En av kvällens författare var Mia Törnblom, känd som inspiratör och expert på att vända det negativa till något positivt (och hon vet nog vad hon snackar om efter år av heroinmissbruk). Hon pratade om att man faktiskt måste fylla på sitt självkänslakonto INNAN man kan ta ut från det! Åh, så klokt!

IN med nytt på kontot...UT från kontot när det krisar. Har man inget på kontot kan man inte ta ut nåt...precis som mitt bankkonto faktiskt...fast där sätts det sällan in nåt. Men på självkänslakontot ska här fyllas på!

En annan av kvällen positiva beslut är att  vi efter 7 år av litterära aftnar äntligen bestämt att starta vår lilla läsecirkel, första träffen blir nog den 2 januari! Med "vi" menar jag (förutom mig själv) min kusin Sofia, mamma, moster Eva, Sofias mamma Anne-Marie samt mammas kompis Lisa.

Så hörrni! IN med massor av positiv energi på självkänslakontot nu!!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback