Familjens nya hemmaregler

Kommer här på begäran:

(Ska väl tillägga att reglerna innefattar förutom mig själv även min man och min dotter, 15 år)

Först de där tråkiga hemmasysslorna som bara måste göras:

* Gemensam städning varje torsdag (övervåning/undervåning varannan vecka)
* Matlista görs varannan söndag efter lottning. Alla skriver några maträtter på små lappar sen drar vi rätter för 2 veckor i taget.
* Matinhandling måndagar
* Tvättar gör vi söndagar (det som är nerburet till tvättstugan, vill säga)

Hur ska detta kunna fungera? Jo...

* Bestäm inget utan att kolla med de andra först! (Alltså repetitioner, fester, resor, kurser, träffar av olika slag...)
* Gemensamt komma ihåg reglerna och påminna varandra.
* En "mamma/pappa-dag" varje månad, utan barn! Man kan då ta en långpromenad, gå på bio, åka till IKEA eller liknande. Dottern är barnvakt åt den mindre.
* MINST EN PUSS OM DAGEN!!

Ja, hittills funkar det bra. Jag är mest nöjd med städningen, det ser alltid städat ut nu när det är mer ordning på det. Dessutom är det ju roligare att göra det tillsammans och det går så mycket fortare!

Fler önskemål på vad ni vill höra om på min lista nedan?

Jag vippar vidare...

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: niklas

Hannas klass kommande show tack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback