Jag - en supernöjd men supertrött lärare

image26

Nu är musikalen färdigspelad! Resultatet av två veckors slit var fantastiskt, alla elever jobbade som attan, även vi lärare! Fredagskvällen avslutades med en välbehövlig öl och eftersnack. Döden död var jag i lördags morse, men lyckades kravla mig upp för att leka med sonen ett tag. Tanken på att det väntar mer jobb på söndag lockar föga...

Men hörrni! Nu är det snart Londondags!! Det om något kommer att bli avkopplande så det räcker och blir över, synd bara att ekonomin inte tillåter någon shopping eller så, men, men, jag får än en gång njuta av Europas ballaste huvudstad! Vi har fått klartecken att besöka två skolor, en flickskola och en "mixed". Det ska bli spännande att se om något ändrats i det engelska skolsystemet sedan sist jag besökte skolor där 2001. Vi ska även få guidad tur samt workshop på Shakespeare's Globe Theatre...något jag ser fram emot extra mycket! Tänk att få stå på den scenen och läsa Shakespeare-sonetter!! Något för efterlevande att skryta med när jag skrutit klart...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback