Risig timpenning, eller?

Jag är en impulsiv människa. Jag planerar bara för stunden. Men jag planerar jäkligt bra för stunden. OM jag vore en person som tänkte i stil med "om tre månader kommer den och den räkningen, då måste vi lägga undan så här mycket nu" eller "om jag bokar min sommarsemester nu i oktober blir den hälften så dyr som i april" - OM jag planerade så skulle jag också tänkt "ah, de här gamla möblerna som stått och skräpat i källaren kan jag ju sälja på auktion, men jag gör det inte förrän till sommaren för då är auktionerna fullproppade med köpstinna turister". OM. Men jag är en impulsiv människa. Jag körde i väg till auktionsfirman en risig februaridag. För om jag väntat hade jag glömt bort de där möblerna igen. Och kommit ihåg dem igen vid nästa städryck som inte alltid infaller i rätt årstid...

Så här är resultatet av mina auktionsbesvär:

Hyra av bilsläp 150 kronor, 1 timmas arbete
Ilastning av auktionsgods 0 kronor, 2 timmars arbete
Transport till auktionsfirma 150 kronor, 1 timmas arbete
Auktion: Gungstol 10 kronor, munkbord 50 kronor, växasäng 50 kronor, barnstol 30 kronor, spjälsäng 50 kronor, serveringsbord 200 kronor: summa 390 kronor!
Auktionsfirman tog 25% i arvode och kvar till mig blev 290 kronor.

Jag arbetade alltså i 4 timmar och gick 60 kronor back.

Undrar om priserna hade varit annorlunda i sommar...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback