London here I come!

Nu är allt bokat och klart till Londonresan med jobbet! Fy fasiken så skönt det känns att få lite uppskattning för det slit man gör. Fortbildning kan alltså vara även annat än läs- och skrivproblematik i två-dagarskurs i Stockholm! Härligt! 1-4 juni åker vi. Vi ska på Shakespeare's Globe Theatre och få guidning, samt förhoppningsvis lite "teacher's training", vi håller på att etablera kontakt med en skola i London för besök och vi ska göra film! Det ska bli roligt, en dokumentär om livet i England: vad säger mannen på gatan om tvåpartisystemet? Varför kör engelsmännen på vänster sida? Hur ser det egentligen ut i en röd telefonkiosk? Ja, ni ser och förstår ju hur djup och intelligent denna rulle kan bli! En riktig hit som vi kan sälja till SVT sen. Eller kanske inte. Troligen inte. Ytterst icke-troligt att filmen blir en "utanför-skolan-film", for our students only, kommer det att stå med stora röda bokstäver över hela filmen. Man får ju hålla lite på copyrighten...

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria I

Jag är ledig idag så då passar jag på att kolla lite vad du gjort den senaste tiden, dags att ses snart, bättre att handla än att tänka! ( har någon sagt...) Vi får höras nästa vecka så kanske du kan ge mig lite tips på actsing, ha så himla roligt. Har förstått att hemresan är oviss men jag har ett par bra miniskidor ni kan få
låna ha ha ha.. Sköt om dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback