Jag ska på kurs!!

Kurs är alltid ett trevligt avbrott i vardagen. Den här gången ska jag och mina två revykollegor ändå till Hudiksvall och gå på "actsing". Vi ska få  lära oss sångteknik, sångimprovisation och andningsteknik bland annat. Ska bli jätteroligt! Vi bor flott på hotell och får äta HOTELLFRUKOST!! Det är nog det bästa som finns, hotellfrukostbuffé. Gusingen så mysigt. En trevlig bilresa med goda vänner ser man också fram emot. Tänkte dock ta med mig lite jobb...fast jag kanske inte jobbar, men det känns på nåt vis bättre att ha grejorna i väskan.

Ett annat avbrott i vardagen blir redan i morgon. Då ska vi åka till Stockholm med jobbet. En av arbetslagets åttor är med i en tävling som heter Future City, exakt vad det går ut på vet jag inte men de skapar någon slags framtid i alla fall, vilket ju känns positivt inför framtiden. Den andra åttan får följa med på samma "besvär" fast de ska gå på guidad tur på Dramaten minsann och så ska de göra ett besök på Medeltidsmuséet. Det som INTE är så trevligt är att bussen går redan klockan 6.30...hugaligen. Men jag har laddat upp! Tar med mig kaffe, smarriga mackor med rostbiff och grönsaker (nyttigt va, mamma?) samt mazariner (och lite, lite choklad...ja, vaddå, jag ska vara på resande fot hela dagen!).

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback