Häääärlig lördagmorgon!!

Skön, skön, sköööön lördagmorgon! Allvarligt! Maken är på kurs och sonen sitter på övervåningen och tittar på tv. Känns som om han gör det dygnet runt eftersom jag nämner det varje gång jag skriver i min blogg, men det är väl just därför jag kan skriva, man får liksom vara i fred. Hur som helst, jag satte på "ring så spelar vi" (vuxenpoäng? Pensionärspoäng?) , gjorde frukost (massor!) och läste tidningen. Hur mysigt som helst! Det här med "ring så spelar vi" är nog en nostalgisk grej, ett minne från barndomens lördagsmorgnar när mamma alltid lyssnade på det. Men vänta nu! Då var ju hon lika gammal som jag är nu! Hm...jag fördjupar icke detta mer.

I går hade jag en dag på jobbet som alla andra. Just nu tar två av mina elever all min energi på ett otroligt negativt sätt. Vore hemskt spännande att låta "experterna" från tv-programmet Klass 9A att ta hand om dessa två. Tror ingen kan hantera det bra. Jag tänker inte gå in mer på vilket sätt/hur de är, för då tar de ju min energi IGEN! Jag ska försöka fokusera på det som är bra. Min chef sa igår att jag skulle försöka ta en kvart om dagen och skriva ner vad som varit bra idag. Smart. För ärligt talat, med skryt, är jag en jäkligt bra lärare i tre av min fyra grupper. I den fjärde finns mina antagonister och hämmar mig otroligt mycket. Så 99% av min lärartid är ju faktiskt BRA! KUL! SPÄNNANDE! INTRESSANT! UTVECKLANDE! Åt skogen med alla dumma människor!

Idag är både min mamma och jag gräsänkor så vi ska umgås lite. Mammas sambo är i Bohuslän och hjälper sin gamla far att flytta. Från ett stort hus vid havet till en liten lägenhet, iofs också vid havet. Måste vara tufft att bli gammal och inte orka bo kvar där man känt sig hemma i så många år. Vet inte vad vi ska hitta på, mamma och jag. Vi får ju ta lillkillen med oss och göra nåt mysigt. Hade tänkt ta en utedag med picknick först men...regnet regnar alldeles förträffligt mycket just nu så det är uteslutet. Dessutom sa sonen när han upptäckte regnet i morse: "Jag tänkel inte gå ut aldlig på hundla ål". Så det så!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback