Eld, jord, vatten och luft - jag är ALLT detta!

Hemkommen från en alldeles fantastisk kurs, trevlig och lärorik, så har man dundrat rätt in i verkligheten igen då! I 110! Och då ska ni veta att jag aldrig håller hastighetsgränsen! Fy fasiken för utvecklingssamtal, omdömesskrivande och nationella prov... Snart påsklov, dock. Behöver använda del av det till jobb, känns ju jättetrist! Nåja, nu ska jag fokusera på mitt snällhetsprojekt och mitt välmående. Och då kommer man ju osökt in på vad man har att se fram emot.

Först är det ett härligt påsklov!
Sen är det en Stockholmstripp med LIS (Lokalrevyer i Sverige) tillsammans med maken.
Sen är det en Londonresa, vet ni ju...
Sen...ja, sen mina vänner är det sommarlov!!

Hur ska jag sammanfatta Actsingkursen jag varit på nu då? Det var tre ledare. En pianist, en sångpedagog och en teaterpedagog. De försökte lära oss att kombinera olika uttryck på scenen. Vi fick lära oss massor av bra uppsjungningsövningar (kommer inte ihåg en enda!), vi sjöng barnvisor i olika genrer (prova Lilla snigel som jazzlåt, får ni se, jättekul!)ja, och sen gjorde vi en del flummiga grejor också som att vi var jord, eld, vatten och luft...i skala 1-10...annars mest konkreta grejor som man abslout kan ha nytta av. Det man vill nu är att gå Actsing 2!

Resan hem från Hudiksvall vill man bara vara med om om man känner oss tre. Det var tyst i ungefär 10 minuter. Vi avhandlade Jennys bröllop, kärleksförhållanden överhuvudtaget, filmer, kompisar, revy, kursen och en del märkliga saker som inte lämpar sig alls i skrift. Skattade gjorde vi i alla fall, magen fick sig en rejäl träningsvärk... Visst gör det gott att komma i väg och få persepktiv på sitt liv som annars känns som perspektivet hos en myra oftast. Man är lyckligt lottad! Jo, det är man visst det! Man har massor av saker som andra inte har. Man har ett hem, en familj och ett jobb till exempel. Det känns ju ganska visset då att gå runt med någon slags ständig PMS! Varför gör man det? Ska analysera lite under påsken...återkommer!

Glad påsk alla som läser detta!! Nedan en bildserie på sonen när han letade påskägg förra året... Kommer påskharen till dig??!


                                     

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback