Allt går sönder...

I förra vecka slutade vår telefon att fungera. Otroligt irriterande! Jag felanmälde via internet och felet skulle enligt uppgift åtgärdas senast 27 mars klockan 17. Tjo ho! Utan telefon hela påskhelgen alltså. Tur att man fick sin nya mobil då. I går morse, halv 8, knackade det på dörren. Sedan ringde ovan nämnda mobiltelefon. Jag vaknade av detta och tänkte att det var väl själva den att man aldrig kan få sova när man är ledig! Sen tänkte jag att, shit!, det är väl telereparatören säkert! Upp rusade jag, fick fatt i ett par byxor och en tröja, rusade ner och öppnade dörren. I bilen satt han, reparatören, och blev jätteglad över att se mig. Sen vet jag inte om det var för att han nu kunde göra sitt jobb eller om det var för att jag hade mascara långt ner på kinderna! Han fixade i alla fall felet och telefonen fungerade hela dagen! Tjo ho!

Tror ni telefonen fungerade i morse? Nääe! Denna gången ringde jag och fick prata med en människa, ingen dataröst. Han trodde felet låg utanför vårt hus, verkade vara kortslutning, sa han. Jag ser nu framför mig en uppgrävd tomt och en massa stök. Vi får väl se vad repartören som kommer i morgon säger, ska i alla fall tvätta bort sminket i kväll...

När så det mesta i vårt hushåll vill sluta fungera var det igår också dags för bilen. Varningslampan för motorn började lysa och tempmätaren gick inte upp. Mitt "tjo ho" utbyttes mot ett "va, faaaan!". Lämnade bilen på verkstaden och som tur var så behövde de bara byta termostaten. Så kalaset kostar nu bara 2200:-. Tjo ho!

Undrar vad som kommer härnäst...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback