Äggvästar, vad är det?

Någon som hört talas om ÄGGVÄSTAR? Min vän Ellinor försökte förtvivlat berätta för sina tröga vänner vad det var för fiffigt. Man kokar ägg som vanligt, trär västarna på ägget och sen kniper den om ägget liksom...Jag såg framför mig något stickat och fick verkligen inte ihop bilden. Häromdagen kom ett brev på posten från Elli och i det fanns... ja, just det...ÄGGVÄSTAR! Med en utförlig beskrivning av hur det fungerade. Det handlar verkligen inte om någon stickad strumpa man trär över ägget utan en i krympplast. Kolla vad fina mina påskägg blev! Och tack Ellinor för att du inte ger upp när vi inte fattar!!



Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elli

Jag vill för allas skull bara göra ett tillägg till äggvästsnacket. Äggvästar äro, enligt min mening icke det minsta fiffiga eller tjusiga, ej heller något jag innehar i mitt hem hur komiska de än må vara. Men.. de rackarna innehåller ett visst mått nostalgi som aldrig skall glömmas. Precis likadant är det med mormors underbara ägghattar i äkta cowboystuk som tyvärr numera har utgått ur butikernas sortiment! GLAD PÅSK!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback