Sommarkänsla, jo pyttsan!

Nu har jag semester!! Men det känns inte så. Varför? Jo, för när jag var på jobbet idag så blev jag inte färdig. I vanliga fall brukar man hinna plocka ner böcker i källaren, städa klassrummet, köra hem blommorna för att ge dem lite kärleksfull behandling över sommaren (typ ta bort alla godispapper och allt snus samt ge dem vatten...). Men inget av detta hann jag! Klassrummet ser fortfarande ut som ett smärre slagfält och blommorna står kvar i fönstren. Jag sorterade papper och åter papper, skrev utvärderingar och fixade med vårt Lübeckutbyte. Därför infinner sig inte riktigt den sköna sommarkänslan. Men eftersom jag är ledig i morgon kan jag ju åka tillbaka till jobbet och fixa klart...eller hur blir det då?

Skit samma, nu ska jag unna mig en kall en och titta på fotbollen. Ja, jag vet att jag inte brukar detta (titta på fotboll, alltså) men i kväll ska jag det och det ska bli rätt skönt! Sonen har nämligen, nybadad och gosig, redan somnat i soffan så jag har kvällen för mig! Maken kommer snart hem från golfbanan och då brukar han vara nöjd så det blir nog kanon.

Trevlig midsommar alla!!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback