När gäddorna leker i vikar och vass...

Idag har vi varit hos min mor i hennes och sambons nya stuga och käkat gott och bara myst. Vi tog en tur ner till sjön också med metspö och kastspö och en hel låda full av drag. Bruno kastade lite först, hände inget alls. Sonen metade och fick upp två mörtar! Överlycklig blev han så klart. Jag sa: Vänta, får jag kasta ett tag? Okej, jag ska bara ge dig ett gädd-drag först, säger den omtänksamme maken och byter. Jag kastar mot vassen och visst nappar det! En finfin gädda fastnar på nya draget och jag blir också överlycklig! Det är ju rätt roligt att fiska, borde vi göra oftare!

Dags för semester snart, Legoland väntar på tisdag! Tjo flöjt!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback