Lovet har börjat!

                          
Love vaknade i morse klockan 7 och var asgrinig, jag har en skön halsinfektion som gör att jag bara kan få i mig flytande föda, jag har betalat räkningarna och insett att semester har man inte råd med... Synd bara att man kommer på det EFTER semestern! Nåväl, brödkanter och vatten kan man också leva på. Och kärlek. Vilket skämt!

Vad vore livet utan inhandlingar av olika slag? Såsom ny vaxduk till utebordet, en jättefin krukväxt till köksfönstret, en ny sommartopp (rea 50%) eller den där helt onödiga, svindyra dagkrämen i asliten burk?  Hur ska man klara sig utan dessa förnödenheter? Och eftersom det är lov mste man väl åka till Smultronstället i Söderköping och köpa jordens största glassar för 100 spänn som ingen orkar äta upp? För att inte tala om alla marknadsbesök som måste till...där man kan köpa en massa annat nödigt...plastpåsar, hårklämmor och supertvättdukar.

Nej, Brunosson, fram med solstol, ritblock, pysselkartong och fotboll! Man kan ha roligt UTAN pengar också...har jag hört.

Fast det underlättar förstås om solen kunde värma lite nu...

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback