Varför ska man åka utomlands?

Kanske för att uppleva en annan natur, en annan kultur eller ett dopp i ett varmt hav, men annars? Den dag vi upplevde i går slår på något vis allt. Vi tog det lugnt på förmiddagen, åt en enkel lunch på vår fina altan. Pratade lite med grannar och andra förbipasserande, spelade lite fotboll, åt lite glass. Sen kom min kära kusin och vi tog kanoten och åkte ut till mammas stuga.

Vi hamnade på stugområdets barnbadplats, jättelitet men supermysigt. Och barnen badade, MAMMA badade (alltså jag inte min mamma, då hade vi fått stoppa klockorna och skrivit nytt i historieböckerna). Jag har bestämt mig för att i sjön finns bara vatten, visserligen kallt men det är just bara det, kallt vatten, ingen farligt alls! detta gör jag enbart för min son, jag överför allt negativt som på en navelsträng till honom. Han har hittills varit livrädd för vatten och sjöar framförallt. Men kolla bilderna, nu badade han, kastade sig i och plaskade runt. Vilken underbar syn! Kompisen Viktor var inte sämre han, gud så roligt de hade, de arma barnen.





Vi avslutade dagen med grillad korv vid stugan, en kanotlektion för mamma och Ove samt en kortare fisketur för pappa och son. Ni ser ju vad den resulterade i...Åhhh! En sån underbar dag!!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback