Vad ska jag vara intresserad av?

Maken är på golfbanan, lyrisk över sitt nya intresse. Han har till och med köpt sig tre (!) pikétröjor för ändamålet. Snyggt i och för sig. Det tar tid att spela golf, närmare bestämt flera timmar! Varje gång! Och det är förstås så att jag verkligen unnar honom detta intresse som han delar med endast sig själv i denna familj. Men vad ska jag göra? "Gå ut och gå" är ett vanligt förslag jag får. Hm, om jag går ut och går så beror det INTE på ett brinnande intresse utan på att jag vill ha lite motion och att gå är det lindrigaste sättet att förbränna, enligt mig. Intresse, har jag nåt? Ja, revy och teater förstås men det sysslar man ju inte med varje vecka. Vad KAN man vara intresserad av? Knyppling?

Man kanske kan säga att datorn är ett av mina intressen, skriver gör jag ofta, surfar gör jag också ofta, men ett sådant intresse känns inte på riktigt utan nåt man gör i förbifarten, liksom. "Jag hade en stund över och satte mig framför datorn", typ. Jag vill ha ett annat, riktigt intresse!

Come to think of it så är jag nog inne i en liten för tidig 40-årskris och undrar ständigt  vad jag ska göra av mitt liv. Jag vill jobba extra och tjäna pengar, jag vill starta eget, jag vill spela teater på Dramaten, jag vill utbilda mig till nåt annat, jag vill resa jorden runt...det måste finnas mer än ett underbetalt lärarjobb på Söder som bränner ut en?!

Jag har blivit skiträdd för döden också. Är livrädd att bli dödligt sjuk och tanken på att jag någon gång ska bli så gammal så det inte finns nåt kvar utan att vänta på döden skrämmer mig till vanvett. Men mer om just denna rädsla i ett annat inlägg, orkar inte nu... Nu ska jag ut och leta intressen! Jag börjar med att hänga tvätt får vi se hur kul det är.

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback