Trädgårdsarbete

Sedan i början av juni har hela min trädgård varit uppgrävd. Grus, damm och jord har smugit sig sakta men säkert in i huset med små barnfötter och grova karlskor (aldrig nätta damfötter)! Det är ju så när man budgetrenoverar att man får vänta och ta arbetet när folk har tid och den här grävarn hade tid just skolavslutningsdagen, innan studentfest och annat... Nåväl, nu verkar det som om något är på g! Gruset ska bli fina trädgårdsgångar med röd Ölandssten, dammet byts ut mot...ingenting! Och jorden ska bli en prunkande väldoftande rosenrabatt!

En plats på nätet som är mitt andra hem i dessa tider är Blocket.se. Där finns allt! Efter att ha hittat ett nytt kök för 4500:- där i vintras så vet jag! Och mycket riktigt, visst fanns det 30 kvm fin Ölandssten för bara 2000:- bara till oss där också! I Köping visserligen men maken åker så gärna lastbil...

Nu flyttas grushögar till höger och vänster för att göra plats åt dessa stenar. Jag återkommer med fler bilder men det blir jättefint!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback