Sommarstädning?

I går ägnades hela dagen åt att gå igenom sonens leksakslager. Backar tömdes och fylldes på nytt med endast HELA saker. Nu äro allt sorterat och det står till och med på alla lådor vad de bör innehålla i framtiden; "BILAR, TÅG, LEGO, BILBANOR..." Känns rätt bra nu men det tog en dag av min semester.

Diskmaskinen har pajat igen också, den nya! Detta betyder att jag (eftersom jag är ensam vuxen hemma på dagarna och 15-åringar och män över 40 som arbetar diskar icke) får diska allt för hand nu! Fy fasen, två mål om dagen, glas till förbannelse och en massa annat jox som normalt inte finns men som på sommaren dyker upp som små överraskningar. Jag pratar om pajformer, blåbärsplockarburkar och saft-tillbringare till exempel.

Min dotter ställer frågan i sin egen blogg om det är sommarens enda "nöje", att städa? Jag är villig att hålla med. Var det inte ledig man skulle va? När man väl hängt upp den där hängmattan och tagit ut boken efter allt städande, sorterande och fixande så är det dags att börja jobba igen. Nu är det ju tyvärr så att om ingen diskar så kan ingen heller äta nåt, om ingen dammsuger och plockar undan så kommer ingen fram någonstans, enkla men trista fakta. MEN om alla i familjen hjälper till genom att till exempel plocka undan sitt eget, så blir det ju mycket enklare att leva i huset... Jag ska sluta känna ansvar över detta...jag ska ta ut boken och hängmattan NU...äsch, nu regnar det visst.

Vet ni att det kryper äckliga vita maskar i vår soptunna? Undrar vem som ska spola ut dem och framförallt när?!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria I

Visst är det roligt med trasig tvättmaskin som tur är så få vi vår nya maskin imorgon. Jösses vad tid det går åt till att bara diska, dessutom blir händerna snurkna (som russin liksom...) Så nu är jag lite orolig för mina paddelhänder. Hoppas jag tar mig till baslägret på lördag trots snurket. Ses då, kram!!

Postat av: Cissie

Ursäkta mig!!!!

Jag HAR diskat! 2 gånger.....

MVH Mannen i huset som jobbar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback