Julaftonsmenyn

Sitter här och snörvlar av en förkylning och känner mig fortsatt trött. Kan lika gärna fundera över julaftonsmenyn, tänker jag. Hm, få se nu..

Skinka, förstås. Revbensspjäll som Bruno gör så där goda (under föutsättning att vi måste leta efter receptet som vi gör varje år och alltid hittar till slut, det med ingefära och hounung...), mormor får lägga in sill, köttbullar måste vi ha (inte köpe utan hemmagjorda!). Åh! Jag älskar korv! RIKTIGA prinskorvar måste finnas. Rödbetssallad, äpplemos...mamma vill ha rödkål. Bröd, ost...den där goda Julitaosten vore toppen (finns den att köpa någon annanstans än just i Julita?!). Potatis går åt, ägghalvor (utan massa tjafs på...ja, en del kan man lägga tjafs på men inte alla). Lax och Oves, enligt makens utsago, alldeles förträffliga laxrullar. Hanna kan få göra lite julgodis...kaffe, pepparkakor ska bakas på söndag...vin är alltid gott framåt kvällen...Hm...ja, var det allt? Vi blir ju inte så många så vi klarar oss säkert med detta.

Sonen påminde precis om risgrynsgröten! Jösses, hur kunde jag glömma den? Tomten måste väl för farao ha mat han också!

Damn! Glöggen!! Vinglöggen med russin och mandlar!

Men, nu då, är det nåt mer nu då?

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Thessan

det låter som att julafton är räddad och vilken tur att sonen kom ihåg gröten för visst måste tomten få lite mat i magen med och Glöggen kan man ju inte missa eller hur.....

Postat av: Cissie

det är så sant, så sant. Men jag kom på att vi måste ha nåt att dricka till maten. Mamma ska alltid ha svagdricka, själv är ju MUSTEN ett måste, eller hur?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback