Julstädning!

Japp! Energin har återvänt!! Jag är så lycklig!! Så jag gick på både skafferiet och kylen idag! Jajamen, precis som man ska, enligt de där båda damerna i tv-programmet "Rent hus". Det ska inte finnas något som luktar illa eller kryper i mina matvrår inte!

Så, skafferiet torkade jag ur, gnodde med diskmedel, torkade av igen, kastade allt som inte använts på det senaste halvåret, diskade burkar, fyllde på nytt och ställde sen in en halv lök (!). Jo, för det neutraliserar lukten i skafferiet, förstår ni! Sen kan man lägga in några lagerblad också, de skrämmer tydligen bort ohyra av olika slag.

Efter detta tog jag mig an kylskåpet. Man trodde ju att man hade någorlunda fräscht men huh! Det var tack och lov inget som kröp men lite smågeggigt var det här och var......jag torkade ur, skurade, diskade och torkade igen. Sen kommer finessen: lite ättika på en trasa, torka. Ställ sedan ett glas med lite ättika och en halv citron i kylskåpet och det tar bort dålig lukt samt dödar alla mögelsporer som kan finnas i ett kylskåp. OBS! Ta inte för mycket ättika, för då luktar det illa av det!

Känner mig såååå nöjd!

Vill ni ha överkursen också? Jag trokade av ovanpå kylen också och la sedan dit plastfolie, bara att ta av nästa gång det är dags för städning! Blir inget kladd där nu.

Ja, ja, jag vet! Man blir så imponerad...ni behöver inte falla på knä för denna städguru men...jag finner knappt ord för mina fantastiska tilltag...

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Så himla smart med plasten på kylskåpet!!! Det låter som ett husmorstips som till och med jag kan använda mig av!



Jag kan bjussa på mitt tips, som jag kommit på själv, som förmodligen massa människor använder sig av...



När jag gör rent badkaret så tar jag på mig en sån där peeling-handske och gör rent med. Jättelätt! Ja, det var allt jag hade att bjussa på. Tack för mig... :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback