Summering av Revy-SM

Jag kanske ska summera Revy-SM också. Det var några välbehövliga lediga dagar som sagt. Fint väder förutom sista dagen och trevliga seminarier och festkvällar. Någon eldslukning blev det inte för min del men bilder på andra som deltog finns på revybloggen. Jag valde i stället en föreläsning med Hasse Wallman, han som startade imperiet med Wallmans salonger i spetsen. Nu visade det sig bli ett nerköp eftersom gubben var gammal och pratade lite okoncentrerat och dessutom mest bara pratade om sina livsverk och gav inte så många tips vilket nog en majoritet av publiken velat. Jag var på två sångseminarier också, solosång. En fantastisk ledare hade vi där, han är operasångare och så rolig att han inte själv vet om det!

Maken såg jag inte mycket av tyvärr, styrelsearbetet under ett sådant här arrangemang är gediget minst sagt. Han gjorde ett strålande jobb men hade svårt att slappna av, tror jag. Dock fick han glänsa på slutet i revygolfen där han gick med Bosse Parnevik och vann hela rasket! Så nu har vi en asful vandringspokal hemma ett helt år!



Revy-SM är så mycket mer än detta, det är gemenskap med revyare från hela Sverige, det är roliga och knasiga upptåg och det är att knyta kontakter. I år var det dessutom en prisutdelning värd att minnas då Katrineholm (och Jenny) knep det finaste priset av alla, Povels penna!

Nästa år ser jag fram emot ett sm i Piteå! Dit är det långt!

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Biffen

Ful pokal??? Brunos keps,då???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback