Jag kände mig...gammal!

I går drog min kusin Sofia med mig ut på fest. Kul, vi hade frigång båda två och det skulle bli en helkväll med förfest och allt (när var man på en sådan sist?).

Vi började hemma hos en kompis till henne. När vi kom dit var lägenheten (bara det, en hyrestvåa! Man är ju mest hemma hos familjer i villa nu för tiden) fullproppad med "gin-på-burk-drickande", lite yngre... folk. Jag kände ingen! Men flera kände tydligen igen mig för jag fick kommentarer som "Jag har haft dig som lärare...det var väl typ 10 år sen" och "Jobbade inte du på fritidsklubben? Jag gick där när jag var typ 12". Jag nickade och log och kände mig... gammal!

Vi gick vidare till torget och öltältet. Där spelade Edvinz, ett jättebra cooverband som jag dansat till flera gånger på lite större privata fester. Helt plötsligt befann jag mig längst framme vid scenen, hoppandes. Vi skrålade med i 800 grader
och jag kände mig... gammal!

Efter tältet ville Sofia dra till Statt men jag kände mig gammal och sa att det minsann inte var någon idé för de stänger om en timma och det kostar 100 spänn. Vi gick till Maistro för hungriga var vi. Där satt jag bland en hel hög...folk...på  knappa 20 och slafsade i mig pizza med händerna. Jag tittade runt om mig på dessa skrikiga, onyktra ynglingar och längtade hem. Och, ja visst ja, kände mig... gammal!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback