Hur fort går inte tiden?

I går var jag med min dotter i Eskilstuna för att shoppa. Vi hade en jättemysig dag med en del fynd, god mat och kaffedrinkar. Insåg hur fort tiden gått, vi diskuterade gymnasieval i bilen hem! Jösses! Och hur svårt är det inte för dessa ungdomar att välja. Hon vill bli skådespelare men tycker att arkitekt vore intressant (eller är det pappa som tycker det?). Vi kom på att hon skulle försöka gå teaterlinjen i Norrköping men om det går behålla så mycket naturvetenskap och matte i studierna som det går, för då har hon lättare att välja högskola sen. Jag tycker bara att hon ska göra det som hon mår bra av. Samtidigt som man klart vill att hon ska tjäna så pass bra att hon kan livnära sig på sitt jobb. Det kommer att bli många gymnasiebesök och SYObesök i höst, jag lovar!

Ah! Vi gjorde en kul grej när vi kom hem också. Hanna fick prova att köra bil! Ha ha, jag minns själv när mamma och jag var ute första gången, jag fick motorstopp ett antal gånger innan jag överhuvudtaget fick i väg bilskrället. Men Hanna gasade på så det skrek i motorn och gasade parkeringen runt på ettan. Lite läskigt var det nog men kul! Det är ju bara några månader tills hon får börja övningsköra...min lilla tjej!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback